Simbahan rasa ini ku hadiahkan dalam wajah seindah pelangi :))

Sunday, December 12, 2010

WARNA - WARNA KEHIDUPAN

Pengemis meminta – minta
Kedhaifan jelas terlihat
Ada yang tersentuh hati
Menitip apa yang mampu
Ada juga yang benci
Sangkanya pemalas
Yang kaya ada semuanya
Apa saja semuanya berjenama
Kereta besar dan rumah serba lengkap
Ada yang tersentuh hati
Ahh! Kan elok aku jadi dia
Ada juga yang benci
Sangkanya penyamun
Sepasang pengantin bersanding
Kegembiraan jelas kelihatan
Hari esok – esok diatur
Berjalan di atas angin
Sangkanya semuanya lembut bagai sutera
Aku titipkan apa yang termampu
Aku tersenyum melihat pada yang kaya
Aku doakan bagi yang baru bermula
Itu adalah rasa drama hidup
Mewarnai kehidupan
Liku – liku itu pernah aku lalui
Susah, senang, kaya, dhaif dan seterusnya
Berubah dan tidak pernah tetap
Yang tetap…
Hati ini tidak pernah tersentuh
Dunia ku hanya dua warna
Hitam dan putih
Semenjak berpisah dengan mu.

No comments:

Post a Comment